MacMusic.org  |  PcMusic.org  |  440Software  |  440Forums.com  |  440Tv  |  Zicos.com  |  AudioLexic.org
Loading... visitors connected
Welcome Guest
 
Reply to this topicStart new topic
> Multiface 2 Pcie, probleme avec G5
commissaire
post Fri 15 May 2009, 11:14
Post #1


Rookie
*

Group: Members
Posts: 45
Joined: 08-Feb 03
From: BISCARROSSE - FR
Member No.: 11,725




Hello I have a Power Mac G5 dualcore 2 ghz Machine id 11,2 . Cartes pci Express Two 4 lanes and one 8 lanes avec Tiger 10.4.11. I have a O1 V Yamaha + Multiface 2 + Cubase SX 3.The card is Master
I use 2 adat digitals cables and a cinch digital for recording the mix .
Before that I used a 96/8 on a G4 and no problems but now I own the Multiface 2 with the G5, the problem is in Cubase or when I used the card, after 20 minutes or sometimes more, the computer stops, so what can I do ?
I must turn off the computer by the power button .My driver is 1,60 c ,if I don't use the card and work with the internal card of my mac,I have no problems
so i don't know how to do .


I remark the card stops on a frequence (bug)when it freezes between E 4 and F 4 cause I heard it
The serial Number of my PCIe card is

en gros quand je bosse avec la carte interne je n'ai pas de soucis mais j'ai moins d'entrées et de dynamique
c'est la guerre, je vais la revendre, elle marchait bien avec un PC avant, pourtant j'ai fait updater le firmware par SCV hightech, j'ai la haine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lepetitmartien
post Sat 16 May 2009, 00:29
Post #2


Moderator In Chief (MIC)
Group Icon

Group: Editors
Posts: 15,189
Joined: 23-Dec 01
From: Paris - FR
Member No.: 2,758




(bonjour, sur le forum FR, c'est mieux en français wink.gif

Du côté de l'ordi, je regarderai déjà :

- reset PRAM/NVRAM
- reset PMU

Si ça ne mène à rien, j'installerai le prefpanel Processeur qui est livré avec les outils développeurs (dernière version sur le site développeur Apple, inscription obligatoire mais c'est gratuit, ou ceux qui sont sur le DVD d'installation de la 10.4) et mettre en "disable nap". tu dois pouvoir n'installer que les CHUD tools, c'est dedans. Si ça ne fait rien, décoche disable nap, et supprime le prefpanel.

Enfin tu peux déplacer les cartes d'un emplacement à l'autre.

En dehors de tout ça, je sèche ou c'est logiciel.


--------------------
Our Classifeds • Nos petites annoncesTerms Of Service / Conditions d'UtilisationForum Rules / Règles des ForumsMacMusic.Org & SETI@Home
BOING BUMM TSCHAK PENG! Are you musician enough to write in our Wiki?
BOING BUMM TSCHAK ZZZZZZZZZZZOING! Êtes-vous assez musicien pour écrire dans le Wiki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 

Lo-Fi Version - Thu 28 Mar 2024, 18:56
- © MacMusic 1997-2008