MacMusic.org  |  PcMusic.org  |  440Software  |  440Forums.com  |  440Tv  |  Zicos.com  |  AudioLexic.org
Loading... visitors connected
Welcome Guest
> Ewqlso Platinum Group Buy....
amorane
post Tue 5 Apr 2005, 17:03
Post #1

Newbie

Group: Members
From: Paris - FR
Member No.: 54,584

Bonjour,

Eastwest et soundsonline viennent d'ouvrir leur propre forum. A cette occasion, ils proposent un group buy pour la version platinum de EWQLSO, qui, s'il atteint les 81 acheteurs, fera descendre le prix a 1198 $, autant dire, le prix de la version Gold en France. Je n'ai aucune action chez eastwest, mais cela me semble une tres bonne affaire..... rendez-vous sur:
http://www.soundsonline-forums.com/showthread.php?t=7

Cordialement,

Amaury

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post

Start new topic
Replies
amorane
post Thu 7 Apr 2005, 10:05
Post #2

Newbie

Group: Members
From: Paris - FR
Member No.: 54,584

Bonjour Cyril,

Je ne met pas en doute ta bonne foi, je reponds justement parce que je suis tres etonne. Eastwest vient de mettre en ligne un nouveau forum, et voici par exemple ce que l'on y lit, justement a propos de K2, il y avait eu au moins 4 questions du meme genre avant:

Question:
Will the Pro Upgrades utilize any of the NI technologies released in Kontakt 2? If not, will there be updates to the QLSO Platinum library to utilize these?

And when will the Hall IRs that were mentioned on NSS be released so that we can intergrate the dry sounds in RA and Collossus with QLSO?

Interestingly, I see that Garritan Real Spaces will contain sample IRs with multi-positions on stage of the Benaroya (anyone know what IR was released with GOS?). I wonder how the QLSO 125 Million Dollar "Secret Hall" IRs will compare and will we be able to use these IRs in other software such as Altiverb? (most important because we need to be able to use the IRs during mixdown).

reponse de Doug Rogers:

All of our libraries will import into K2, so you will be able to use many of the new features for custom programming etc. We are not planning any specific updates for K2 at this time.

We will make an announcement about our IR after our current range of development is complete.

Although I haven't heard it, I very much doubt the Real Spaces product will create the sound of our hall as the instrument and section source reflections are missing. It's just convolution reverb with another name. When instruments are recorded in a space, there are multiple reflections that occur that vary with each instrument, and unless that is captured it can't be added later. I will dig up an article Prof. Keith O. Johnson wrote about this if you interested.

At best convolution is a crude method of simulating hall reverb and the results are not as authentic as our Platinum Edition for example, which sounds like you are there.

- Doug

Je ne sais pas si la reponse est ideale, mais elle est donnee, sans s'enerver, meme quand on parle de garitan....
Effectivement la librairie a des default, comme le manque de pizz d'altos, et cela est regle avec l'upgrade "pro", mais si c'est une technique commerciale, je la trouve moi meme degueulasse.
Apres cela, je trouve personnellement que c'est une librairie de qualite au niveau du son, pas parfaite, mais tres bien pour ce que j'en fait. Pour la premiere fois je ne fait pas c**** a mixer , a panner, a reverberer pour donner un semblant de conviction a ce que j'ecris. J'ecris, c'est tout.

Pour tes rapports de bug, il est vrai que je pense que le probleme que tu decris n'etait pas lie a la librairie mais a Kompakt ou kontakt, ce qui concerne directement NI, et pas eastwest. Je suis donc tres etonne que tu sois banni pour ce motif. Il y a des threads incendiaires dand le forum NS ou les gens fustigent eastwest parce qu'ils n'arrivent pas a faire un render potable, et c'est visiblement un probleme NI, et personne ne s'est fait bannir, et les gens d'eastwest ont repondu en leur temps....

Encore une fois je veux bien te croire, mais je ne peux que me dire que tu as jue de malchance...

Cordialement,

Amaury

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version - Sun 2 Mar 2025, 05:27
- © MacMusic 1997-2008